۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

Clervaux,Family of The Man,Vianden

بر حسب اتفاق متوجه شدیم که در شمال کشور لوکزامبورگ ،در 60 کیلومری شهر لوکزامبورگ و در شهرClervaux نمایشگاه عکسی از Edward Steichen عکاس آمریکائی ،لوکزامبورگی تبار بر پا است.او متولد سال 1879 است و در سال 1881 به آمریکا مهاجرت کرد. در خلال جنگ جهانی اول و دوم کارهای هنر بسیاری از قبیل عکس،نقاشی و فیلم مستند و.. را خلق کرده است نمایشگاه The Family of Man نمایشگاه ثابتی است که هر سال یکبار در یکی از بناهای تاریخی شهر Clervaux برپا می شود.
















در محوطه بیرونی این نمایشگاه ادوات جنگی آمریکایی ها مربوط به زمان جنگ جهانی دیده می شد.

رفتن ویدا و ریچارد به این شهر برای مراجعه به مطب پزشک سبب شد تا بتوانیم از این نمایشگاه دیدن کنیم که اتفاقاٌ دیدن عکس های این نمایشگاه و مناظر اطراف این شهر بسیار به یاد ماندنی بود.





در برگشت به جای استفاده از مسیر آزاد راه از جاده کنار رود Our که این رود در نقاط بسیاری از مسیر مرز مشترک بین آلمان ولوکزامبورگ است.درختهای کاملا منظم و دشت های رنگارنگ که فصل پاییز نمای جدیدی به آنها داده بود از چشم اندازهای کم نظیر این جاده بود.






ویکتور هوگو نویسنده صاحب نام فرانسوی نیز مدتی در این شهر اقامت داشته است.


هدف ما از انتخاب این مسیر عبور از شهر تاریخی Vianden بود شهرت این شهر شاید به خاطر قلعه زیبای آن است که از نقاط مختلفی در جاده دیده می شود و من ناخود آگاه با دیدن این قلعه به یاد رابین هود وپرنس جان افتادم.



۱ نظر:

  1. عکسات معرکست.
    مخصوصا عکسهای جنگ جهانی و قلعه ها و اون تانک بازمونده از جنگ جهانی که دیدنشون قند تو دلم آب میکنه چه برسه به بودن و لمس کردن.
    میدونی چی بفرستی انگار شیطون.
    تا میتونی حال کن که از این موقعیت ها کم پیش میاد.
    عکس از بناهای تاریخی و بازمونده های جنگ و مخصوصا خودتون بیشتر بفرست تا ما هم حال کنیم.
    خوش باشید.

    پاسخحذف